RSS

myfadzli.com

Kisah Ketam

Friday, August 28, 2009



Suatu hari, seorang lelaki pergi ke kedai menjual barangan basah untuk membeli ketam. So sesampainya lelaki tersebut di kedai tu, maka dia tanya,

Lelaki tu: “Apek, saya nak beli ketam la… ada ka?”

Apek: “Oooo ala, ala! (maksudnya ada, ada!). U mau ketam melayu ke ketam cine?”

Lelaki tu: “Aik ketam pun ada ketam melayu atau ketam cina ke apek? Ape bezanya?”

Apek: “Kalau ketam melayu, yang dalam bekas tak bertutup tu, tapi kalau ketam cine yang dalam bekas bertutup tu…”

Lelaki tu: “Aiyo apa pasal, bekas ketam melayu tak yah tutup, tapi bekas ketam cine kena tutup, Apek?”

Apek: “ooo… kalau ketam melayu, kalau ia dapat keluar dari bekas, tak perlu lisau (risau) sebab ia tak akan tarik ketam-ketam lain keluar sama… tetapi kalau ketam cina ni, kena hati-hati sikit lor. once dia dapat keluar dari bekas, ia akan tarik ketam-ketam lain keluar sama…”

Tamat cerita kat situ… nampak tak moral dia?
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

aShLyN cHaN said...

apa moral kat situ eh? cuba citer siket? hihi..

gulichester said...

mcm rasis je bunyinye...:P

Tuah said...

@alice : alice lebih memahami.. haha...
@guli : nih bkn racist.. tp kenyataan...